Marketing prowadzony przy pomocy reklamowych gadżetów cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Jest to niezbyt droga metoda, która może przynieść bardzo wymierne rezultaty. Przy założeniu że się wszystko odpowiednio zaplanuje i przeprowadzi, bowiem stosunkowo prosto o jakąś pomyłkę. Gadżety dla firm to świetna metoda na zbudowanie widoczności swojej firmy a także większą lojalność klientów.
Lecz decydując się na tego typu działania pamiętać należy o paru istotnych rzeczach i nic nie pozostawiać przypadkowi. Przede wszystkim dawane gadżety reklamowe powinny się kojarzyć z charakterem działalności konkretnej firmy, lecz również trafić w potrzeby klientów. Trudno o gorszą rzecz jak danie czegoś, co wyląduje po chwili gdzieś głęboko w szufladzie czy nawet koszu na śmieci. Prezent praktyczny, z jakiego korzystać będzie można na co dzień z pewnością zapewni pozytywny odbiór i odpowiednie skojarzenia z daną firmą. Dużą rolę odgrywa tu również odpowiedni dobór kolorów.
Wyraziste, bijące po oczach gadżety reklamowe z logo w niektórych przypadkach faktycznie mogą być skuteczne, ale dużo korzystniej stawiać na kolory neutralne i stonowane, które będą odpowiadać prawie każdemu. Duża rolę odgrywają pieniądze, jakie planuje się wydać na tego typu gadżety reklamowe. Dedykując na ten cel określony budżet zdecydowanie lepiej będzie postawić na może skromniejsze, ale porządne i solidnie wykonane akcesoria, niż na rzeczy, jakie co prawda bardzo ładnie wyglądają, lecz ich jakość jednak nie będzie taka, jakiej by się oczekiwało.